CHAK IS MY NICKNAME

CHAK IS MY NICKNAME
I'm not afraid of growing slowly, yet i'm afraid only of standing still

8 Aug 2011

RAMADHAN KU

7 Ramadhan

Rasanya setakat ni, malam ni lah tarawih yang paling bermakna bagi ak. Bukan maksud aku nak kata tarawih2 sebelum ni tak bermakna, tapi malam ni aku rasa yang paling manis. Sebabnya adalah kerana ada suatu perkara yang tiba2 mengetuk pintu hatiku iaitu:

Tadi aku solat sebelah sorang makcik yg dh agak berumur. Dia dah tak berapa nak sihat dah. Dia solat sambil duduk atas kerusi. Saat aku pandang dia dan mula terasa kehadiran dia kat sebelah aku ni, terus terdetik hati aku ==>Adakah aku akan mampu sampai pada umurnya untuk berjumpa lagi dengan Ramadhan seterusnya???.. Sekiranya ak setua itu, adakah aku masih kuat untuk beribadah kepada-Nya seperti dia???...

soalan2 ni masih tak mampu aku jawab…..semoga dibekalkan petunjuk dan hidayah oleh –Nya dalam mencari jawapan kepada soalan2 tu..INSYAALLAH~~~

No comments:

Post a Comment