CHAK IS MY NICKNAME

CHAK IS MY NICKNAME
I'm not afraid of growing slowly, yet i'm afraid only of standing still

4 Nov 2011

PENSIL

Long time ago......

Dulu masa aku sekolah (Darjah 1 or 2 kot), aku ada satu benda yang ak slalu n suka buat kat sekolah  time tu . 

Masa waktu rehat, lepas makan kat kantin aku n sorang lagi kawan aku*ok, ak lupa kawan yg mana n ape nama dia*..ktorang pegi pusing area2 blok sekolah cari apa tau??? cari PENSIL. 

Ktorang cari PENSIL yang bebudak lain buang/ ilang. Paling senang nak jumpa, dalam longkang la. Tp longkang tu bersih ar. selalu kering. Dh xde sape nk amik, ktorang kutip ar.  Xkesah  la dari longkang ke, hape ke, janji aku bleh guna wat belajar.

PENSIL2 yg ktorang collect, ktorang akan sharpen.. Kalo lead dia tu elok lagi, ktong pakai ar.. Jimat duit beb.. Daripada perabih duit beli PENSIL baru, baik reuse yg org x nak... Selagi benda tu ak boleh pakai, aku pakai.

Ye la, aku ni bukan la dtg dari family yg ada banyak harta benda.. So, dgn buat benda ni, dpt la aku berjimat ckt, n cuba sedaya nk kurangkan beban parents ak:)

'JIMAT TAK SEMESTINYA KEDEKUT'






No comments:

Post a Comment